lääänge sen sist nu...

Ja nu var det jättelängesen jag skrev här sist.

För ca 3 veckor sedan blev Mirelle magjsuk, tror det var Vinterkräksjukan för det kom som en blixt från klar himmel!  

Vi hade åkt till Peter i Skara där han är hos en kille som bygger hus. På vägen dit var allt bra men när vi skulle gå ur bilen börja hon gnälla och ville inte sluta. Det kvittade vad man gjorde så grät hon, och det blev bara värre och värre.

Efter några minuter var det bara till att sätta sig i bilen för att åka hem igen.
Och som hon skrek!!
Har nog aldrig hört något utav mina barn skrika så av smärta, hon ryckte med bena upp mot magen och rev sig blodig i ansiktet. Jag förstod ju att det var magknip av något slag och jag körde så fort jag bara vågade. När vi kom hem och jag äntligen fick hålla henne så lugnade hon ner sig en liten stund för att sedan börja käkas. Hon kräktes flera gånger under kvällen och eftersom hon inte vill dricka något blev hon allt mera slö.
Till slut så ringde jag sjukvårdsrådgivningen men när jag hade väntat nästan 3 gånger så länge som jag skulle ringde jag 112! Hon var nu helt förslappad och hdade dålig färg i ansiktet. En ambulans skickades men när dom kom så hade hon blivit lite piggare och även fått i sig lite vätska. Så vi pratade lite med ambulanspersonalen och sen åkte dom igen. Hon var dålig under natten men drack iaf. Nu tänkte man nu att det värsta skulle vara över men dagarna som följde var fruktansvärda.

Hon hade magknip och kunde skrika flera timmar i sträck, hon ville heller inte äta något. Vi var inne på Barnmedicin och på Akuten men det enda svar vi fick var "ha tålamod, det går över"
Trot det eller ej men till slut gjorde det det.

Som ni vet så får jag redan minimalt med sömn och efter 3 nästan helt sömnlösa nätter så är jag nu helt slut!

Det viktigaste är ju trots allt Mirelle mår bra nu, vill aldrig mer se några av mina barn lida så.

Nä nu ska jag kila ner till grabbarna och hjälpa dom med matevarorna dom har handlat, sen blir det lite fika och efter det ska jag passa på att vila :-D

Kanske skriver jag mer senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0