nä ja ä'nte bitter!

Jo fy fasen va bitter jag är rent ut sagt!

Med en graviditet på 9mån och en dotter på 11mån (idag) så blir det tillsammans 20 mån, ca ett och ett halvt år.
Under dessa ca 20 månader så har jag inte sovit en endaste hel natt!

I princip så fort som jag har blivit gravid så har jag behövt gå upp på nätterna för att kissa, minst 2-3 ggr.
Sen när barnen har fötts så är det ju självklart att det blir en hel del vaknätter.
Men när dom har börjat bli runt halv året så tycker jag nästan att man kan förvänta sig att dom ska börja sova
något sånär lugnt på nätterna?!

Zacke han började sova hela nätter när han var 6-7 månader sen dess så har han sovit jättebra,
i princip från 7-7 varje dag,

Men inte Mirelle inte!

Inte en hel natt har hon sovit och de nätter hon sovit i sin egen säng är ganska så lätträknade.
Sömnbristen börjar verkligen ta på mig, är alltid sjuk på något vis, sur trött och hängig.

"ja men det var ju ditt eget val att skaffa barn"
får man höra från mindre intelligenta männsikor som givetvis inte har några egna barn.


Självklart älskar jag mina barn över allt annat, men jag bad inte om aldrig få vara utsövd!!

Kommentarer
Postat av: johanna

Folk som inte har barn ska inte kommentera om barnens sömn heller.! Klart man blir sliten av att inte få sova,tur är väl att en sover av dina då,tycker de är jobbigt med ett barn som sover illa emmellanåt!Självklart får man vara bitter då!

2008-12-10 @ 11:06:22
URL: http://cruzan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja fy präktika kommentarer kan kvitta!

Får verkligen hoppas att dina goa nätter kommer snart, att din lilla tjejja börjar sova ordentligt snart håller tummarna kram!

2008-12-10 @ 17:40:20
URL: http://bladhwoman.blogspot.com/
Postat av: Sara

Åh vad ja känner igen mig!!

Har inte sovit en hel natt sedan jag blev gravid med Maya, hon är 19mån alltså på ca 27 mån har jag inte sovit en hel natt! (hon plockades ut för tidigt)

Det dumma är att Maya har sovit hos mina föräldrar 2 nätter och jag har ju lik förbaskat vaknat då!

Hjärnan vill sova men vaknar ändå?

/ Sara (också trött Mamma)

2008-12-10 @ 19:40:46
URL: http://sarabberg.blogspot.com
Postat av: Veronica

Usch ja..hemskt dilemma detta man har. :( känner igen d.. suck!

jag vet vad som väntas mej.. och nu när Cornelia då sover som en gris iregel från kl 19.30 till 7 morgonen därpå. ja vad har jag gett mej in på... e redan trött efter alla hemska kissepauser nattetid..blää

S färstår hur du känner dej vännen :(

2008-12-11 @ 10:40:38
URL: http://veronicabjorkell.blogg.se/
Postat av: Johanna. B.

Känner igen det här, min lille grabb som snart blir två (inte så liten längre) vakna gång att han endas vaknar en gång, vad utsövd man känner sig då!!! Hoppas dina flicka kommer att sova bättre på nätterna snart.

2008-12-12 @ 13:57:44
URL: http://ouranton.blogspot.com
Postat av: Elin

Känner igen det där! Hugo är oxå en krångelkille på nätterna...Vet hur det känns att ha riktig panik över detta! Lösning? Ja jag vet i tusan...Vi får väl hoppas på att det bara vändern helt plötsligt eller nåt ;) styrkekram

2008-12-22 @ 10:46:38
URL: http://hugo07.blogg.se/
Postat av: niklas

du ljuger ju! du var ju på besök hos mig, och då sov du ju hela natten. hahaha ;)

2008-12-23 @ 23:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0