Magsjuka har härjat vildt här hemma.....

Ja jisses!
Förra helgen så satte det igång, MAGINFLUENSAN!!
Började med Zackarias, sen Mirelle och sist Peter. Jag har klarat mig *peppar peppar*

Tyvär så var jag nog lite för optimistisk när barnen blev friska och gav dom deras vanliga mat.
Som fullkornsvälling och ja det dom brukar äta, resultatet blev att dom haft diareé i typ en vecka nu :-(

Så ni som får magsjuka barn pumpa dom fulla med Proviva produkter och kokad mat!!

Har varit riktigt deppig dessa dagar känner jag, dels har jag ju gått och väntat på att bli liggandes i maginfluensa. Sedan så är det ju den där jobbiten som hänger över en hela tiden. Och så har vi så fruktansvärt dåligt med pengar. Det går väl plus/minus men det är inte många kronor över precis :-(

Jag och Peter sa det att mindre pengar än så här kan vi inte ha för då får vi typ flytta... Fast på ett vis tycker jag det är en nyttig erfarenhet, att verkligen få hålla i pengarna. När jag väl får ett jobb (för det måste väl hända, lr??) så kommer jag ju att känna mig rik om jag tjänar över 6,500:- (vilket är vad jag får i föräldrapenning nu) Fast det är himla tråkigt, man står liksom och funderar över om man har råd att köpa en mascara!!

NÄ nog gnällt om det!

Den 6e december åker jag, mamma, Therese och en kompis till henne till Ullared :-D
Nu undrar ni kanske hur det ska gå ihop sig när vi är så fattiga?
Jo man skaffar en man som är snickare och sen skickar man ut honom på lite "xtra jobb" på helgerna :-D
Det känns inget kul att jag inte kan vara med och påverka vår inkomst, vill inget hellre än att få ett jobb.
Skulle jobba som fasen för att få lite mer pengar!!

Ha det så bra så länge så får vi hoppas jag kan skriva här lite oftare...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Allt kommer bli bra ska du se....du kommer snart få ett jobb d e jag säker på :-) Å d ska bli jättekul å åka till ullared...igen :-) Kraam

2008-11-19 @ 08:33:37
URL: http://tezzy83.blogg.se/
Postat av: Lina

Kunde du inte tänkt på att skaffa ett fast bra jobb innan barn?

2008-11-19 @ 22:38:46
Postat av: Anonym

Hur klarade mirelle av magsjukan? fick hon i sig ngn mat/vätska? skönt att det r över nudå, hoppas jag för er.

2008-11-21 @ 18:49:40
URL: http://monni81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0