Söndag..

Var ett tag sedan jag skrev nu, dom där matteuppgifterna har tagit all min lediga tid men nu är dom äntligen klara :-D
Riktigt kul att ha lärt sig något nytt, nu får vi bara hoppas på att jag kommer få använda dom nya kunskaperna på mitt nya jobb :-D
Igår var det lördag och som vanligt när hela familjen är hemma så går dagarna då fruktansvärt fort! På förmiddagen var mamma och pappa här på lite fika, sedan kom min bror Niklas hit på blixtvisit. Han pluggar i Gbg så han är inte hemma så ofta.
Han åkte med oss in till stan, vi kikade in lite snabbt på ÖB, köpte en "röstförvrängare" hihi. Tyvärr så var det ju ingen vidare kvalite men den var kul ändå :-D Efter det så blev det en sväng till "SIGGES" Skövdes bästa godisaffär!
När vi kom hem igen så var det mörkt och då packade vi in barnen i deras vagnar och så tog vi en liten promenad bort till kyrkogården för att tända ljus på min mormor och morfars grav och min farfars. Var jättefint med alla ljus som brann <3
Zacke sa något så gulligt "Mamma, när pappa dör.. kommer du tända ljus på hans grav då?" gullungen <3<3

På måndag ska jag verkligen ta tag i min vikt!
Fy, var och köpte 2 bh'ar i fredags och det är alltid lika " roligt" att granska sin kropp i provhyttens speglar :-( 
Det där "lastbilsdäcket" runt magen ska bort nu!!
Från och med i morgon och 4 veckor framåt så ska jag inte äta något godis, ingen saft eller dricka, ingen fika.
Jag ska äta samtidigt dom barnen, alltså 6 gånger om dagen. Frukost, 2 mellanmål, lunch, middag och kvällsmat. 2 gånger i veckan brukar jag gympa, det ska jag fortsätta med plus 2 aktiviter till. Blir nog lite "powerwalking" är svårt att hitta tid till någon annat nuförtiden.
1 månad ger jag det "schemat" så får vi se om det händer något, allra helst skulle jag vilja gå ner 10kg. Ett mål som nästan känns ouppnåeligt.

Idag ska vi satsa på att färdigställa Mirelles rum så att hon kan sova där inne inatt. Ska bli så skönt att inte dela rum med henne längre. Hon är så lättväckt så ofta vaknar hon när vi går och lägger oss.

Nä nu får jag slita mig här ifrån om det ska bli något gjort. Funderar på att försöka sy någonslags åkpåse av en filt, till Zackarias vagn. Det är ju så himla kallt ute och ev så tänkte jag att vi skulle ta en långpromenad sen, vi får se.

Hörs kanske senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0