Ganska trevlig Måndag faktiskt!

Mirelle har levt rövare inatt, som hon brukar göra. Fast nu har hon dock blivit snorig, dom där himlans tänderna som gör det. Halv 7 vaknade hon iaf för dagen, Zackarias tog lite sovmorgon till strax efter 7.

Sen var vi på öppna förskolan på fm, det var sång idag och det tycker dom flesta barn är roligt. Iaf mina :-D efteråt serverades det våfflor och det tyckte Zacke var "göör gott" hihi. Båda barnen var jättetrötta framåt 11 så vid halv 12 var vi hemma igen, försökte få i Mirelle lite mat men hon var så trött så det var svårt. Typiskt nog så fick hon hicka precis när hon skulle lägga sig så det tog en stund innan hon somnade.
 När hon väl somnat kilade jag ner och åt lite och sen gick jag också upp och la mig :-D sover alltid "middag" nu förtiden, speciellt när Mirelle håller på som hon gör på nätterna. Zackarias kom in och väckte oss strax efter 3 så nu är man rejält utvilad, haha.

Varje em, så leker barnen så snällt nere i vardagsrummet medans jag sitter en stund här vid datorn. Brukar sätta på "Alvin och gänget" den tycker Mirelle är rolig, speciellt när dom sjunger.
Idag så är jag lite extra busig, brukar ju stå och laga mat vid den här tiden. Men "Inga" har varken kommit på något att laga eller tagit upp något ur frysen så jag vet inte rikitgt hur det blir ;-)
Varje vecka så sitter jag (oftast själv) och skriver inköpslista och matlista för veckan. Det är ju en så tråkig syssla så oftast smiter Peter och ibland så blir jag bara så trött på det. Som idag, har faktiskt ingen aning om vad jag ska laga. Fast äta måste man ju tyvärr. Fundera på att göra lite svampomellet, är ju inget man kan ta med i matlådan men då är det iaf läst för stunden.

Skickade iväg Peter till Willy's där dom hade billiga Libero blöjor nu, sånt måste man ha koll på i dessa tuffa tider ;-)
Sedan när han kommer hem ska vi käka, sen ska jag slipa lite på en dörr och Peter ska kladda på lite latex. Sen så är det ju helt plötsligt kväll och dags att gå och lägga sig, haha... låter kul va?

ha det så bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0