Riktigt glad idag, olikt mig...

Ja det där lät ju inte riktigt bra..hmmm.. Men ofta så är jag lite smådeppig, tyvärr. Jag har ju snart varit hemma, nästan på heltid, i 3 år nu och det är ofta ganska så långtråkigt. Förut sa jag alltid att jag skulle kunna tänka mig att vara hemmafru, men där har jag tänkt om. Min dröm skulle vara ett jobb på ca 75% med möjligheter att jobba kvällar och helger. På det viset så behöver barnen inte vara på dagis så jättemycket.

Appropå jobb, igår satte jag och Peter oss för att kika på matteuppgifterna jag fått från Colorex. Var ju saker jag aldrig räknat på tidigare, inte vad jag minns iaf. Men efter några uppgifter så kändes det som vi fick klämm på det, KUL!
Innan jag skulle gå och lägga mig så tänkte jag "googla" på "pålägg och marginal" som var 2 ord jag hade lite bekymmer med.
Då hittade jag en kul grej, EXAKT de uppgifter jag hade fått hemskickade! Detta var ju alltså en ren slump! Nu fanns ju givetvis också facit på denna sida, så jag rättade de uppgifter jag hade gjort och de jag ännu inte hade gjort kikade jag inte svaren på. Skulle ALDRIG kunna skriva av svaren och skicka in. Nu kommer jag ju ha alla rätt när jag skickar in svaren, eftersom att jag kommer ha rättat dom innan. Men HUR man fick fram svaren stod ju inte på sidan så det får jag ändå lära mig själv.
Jag menar, om någon bara fuskar rätt av, hur har då den personen sedan tänkt sig att klara av jobbet?

Gud vad jag vill ha detta jobb, ska ni veta!
Får hoppas det blir så.

Dags för lite uppdatering på natten som varit.
Mirelle hostade mycke på "förkvällen" men när vi lagt oss så va hon ganska så lugn och sov i sin säng. Men hon gnydde mycket och halv 6 ville hon gå upp så då gjorde Peter välling som jag sedan gav henne nere i vardagsrummet. Men hon var inte vidare glad så strax efter 7 smög jag upp med henne (Zacke sov fortfarande) och la henne i sängen. Smög ner och hörde inte ett ljud från henne. La mig på soffan och somnade själv, var jättetrött! Kvart i 8 kom Zacke och väckte mig. Hihi, blev en ganska bra morgon tillslut ändå.

Nu på förmiddagen har jag städat toan däruppe och även dammsugit ovanvåningen +spacklat en dörr! Riktigt effektiv förmiddag om jag får säga det själv, måste ha varit att jag fick sova en stund i morses som gjorde att jag fick ett sånt "ryck"

Nä nu ska jag ändå passa på att vila lite när Mirelle gör det, för ikväll blir det till att räkna klart matteuppgifterna och så är ju Torsdagar en ToppenTV kväll :-D

Ha det så bra så kanske vi hörs senare!

Föresten här är matteuppgifterna jag fick, för er som är intr av att kika på dom :-D

http://www.ejnar.se/ray/handelskalkyler.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0