Ska försöka ge mig på bloggandet igen..

Tänkte försöka ge bloggandet en chans till, beundrar verkligen dom som skriver låånga inlägg varje dag.

Var ju ett väldigt bra tag sen jag skrev här sist, Mirelle är nu snart 10 månader och Zackarias 2år och 9mån. På storebrorsfronten har d väl inte hänt så mycket, han är fortfarande inne i en trotsperiod och det han tycker ä roligast nu är att provocera oss med allehanda "fula ord" det har gått så långt att vi till och med bannlyst ordet "skit" här hemma.

Mirelle hon kryper för fulla muggar, amma slutade jag med när hon var ca 6mån. Hon har två tänder i nederkäken och fler på gång, just nu så vaknar hon stup i kvarten och vi tror att det är tänderna som spökar.

Jag har sökt en massa jobb och faktiskt kommit på 2 arbetsintervjuer. Gina Tricot och Colorex. Den första var jag på den 22 sep. dom tackade tyvär nej, men Chefen på Gina sa att hon gärna behöll min ansökan och det är klart att hon får det! Den andra, på Colorex, var jag på i onsdags. Dessa intervjuer var som natt och dag. Gina kändes väldigt planerad och proffsig på Colorex var det mer som ett samtal där dom försökte komma underfund med vem jag var. För er som inte vet  så är Colorex en färghandel, som tex Colorama. Och för er som känner mig så vet ni ju att jag tycker att det är väldigt rolit med sånna grejer, har jag nog gjort sedan vi flyttade till hus för ca 5år sedan. Så detta jobb hoppas jag verkligen på, väntar på ett mejl från dom med lite matteuppgifter. Det är nämligen viktigt att man kan vissa mattegrejer när man ska jobba där, som tex räkna ut hur mycket rabatt man kan ge en kund, hur mycket tapet lr färg det går åt osv. Matte har väl aldrig varit mitt favorit ämne, men vet jag att jag kommer få användning av det i mitt arbete så skulle jag lära mig det som man behöver kunna, Absolut!

Imorgon är det ju då Måndag och en ny vecka, Otroligt vad fort det går! Ska ta med mig barnen till öppna förskolan tänkte jag, blir så långtråkigt annars de dagar då Zackarias inte är på dagis.

Häpp ska väl hoppa i säng nu, Mirelle vaknar nog till snart igen, blir till å lyfta över henne till oss och hoppas att hon får mer ro där.

 Sov Så Gott! så hoppas jag att jag ska skriva här lite oftare....

Kommentarer
Postat av: Åsa

så kul att du ska blogga:) wwiiee

2008-10-27 @ 11:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0