Hemligheten avslöjad!!

Ja nu har vi berättat för min mamma och pappa att vi ska sälja huset.

Var så nervös så jag mådde dåligt när jag satt där i köket och skulle säga det. Men pappa var som vanligt, en himmla massa frågor men så ska det ju vara. Mamma var mest tyst men det tror jag beror på att hon tänker på vad min moster ska säga...

Hon kommer antagligen att få värsta utbrottet, men som mamma sa
"det är bara att låta henne hållas, så går det väl över tillslut"
Självklart är ju detta ett beslut som bara jag och Peter kan ta men jag vill ju inte att nån ska må dåligt.

Eftersom USKA-utbildningen jag antagligen ska börja startar andra veckan i augusti så är det lagom att flytta in i lägenheten 1september. Så nu känns det nästan bråttom, ska höra av mig till mäklaren snart. Vi har lixom inte råd med några onödiga utgifter så jag vill vara ute i god tid.

Det kommer bli sorgligt att flytta ifrån huset, dels så är det ju min mormors. Var här jämt som barn. Sen så har vi ju lagt ner så otroligt mycket energi och tid här och gör fortfarande.
Men i slutändan så blir detta det bästa, det är jag övertygad om!

Om 3år så är väl drömm-senariet att vi bor i vårt "dröm-hus", Peter har kvar sitt jobb som snickare och att jag har fått ett jobb jag trivs med.

För att återgå till lägenheten, jag har kommit fram till att jag ska köra lite "New England" stil där. Så himla fint med stjärnor och så. Ska köpa vita sofföverdrag från IKEA till våra soffor, dom är ju dock inte från IKEA men ska försöka trycka in dom. Annars blir det till att fixa lite själv, haha.
Tänker på inredning och sånt för att inte bli alltför ledsen över flytten.

Annars så är det träning som gäller nu, men idag har jag svullat :-(
Hur lätt är det och stå och göra tårta och inte få äta nått!!
Både chokladpudding och godis slå ner, mådde så dåligt efteråt!
Imorgon blir det dubbla pass på cross-traniern!

Kommentarer
Postat av: Anna K

Varför ska ni flytta? För dyrt? De kommer kännas bättre när det är gjort!

2009-02-03 @ 06:57:18
Postat av: Anonym

vilken lägenhet?? lite måste man få unna sig oxå annars orkar man inte va duktig.

2009-02-03 @ 11:07:23
URL: http://monni81.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vilken lägenhet är lokande da?

2009-02-04 @ 20:18:51
Postat av: Niklas

haha, tro det eller ej så kör även jag ett par pass på corsstrainern i veckan. Men satan vad värdelös träning det är egentligen.

Ställ dig på bandet istället!

2009-02-07 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0