Vardagen har äntligen kommit igång igen...

Ja nu har Zacke äntligen kunnat komma iväg till dagis!
Innan jul var det inte många dagar han var där, var han inte sjuk själv så var Mirelle det :-(
Mirelle har nu varit magsjuk 3 ggr och Zackarias 2 ggr. Men nu verkar dom må bättre, äter som hästar gör dom båda 2 :-) Zacke hinner knappt avsluta en måltid förräns han frågar efter nästa..hehe..

Idag slog vi på stort och bakade Kladdkakemuffins ifrån Leilas bakbok "a piece of cake" mumsiga var dom!
Får smaska på dom framför tv'n ikväll när jag kikar på min favorit serie "Criminal Minds"

Annars då?
Lellsen fyllde ju 1 år den 10e men vi ska ju ha kalas för barnen tillsammans eftersom dom fyller så nära (Zacke fyller 3/2) hon mådde heller inget vidare den dagen så det gjorde inget att det inte var kalas då. Hon bryr sig ju inte precis heller..haha.. Zackarias däremot han har planerat hur kalaset ska bli, vi ska ha ett "släktkalas" 24e och barnkalas 26e och på kalaset den 26e ska det vara tårta, ballonger och godispåsar :-D
Kul när han kommer med egna önskemål tycker jag!
Inbjudningarna kom nog ut till alla barnen idag, hoppas alla kan komma 12 barn och 9 mammor blir vi då!

Och så var det mina framtidsplaner igen.. haha..
Det är som jag sa till Peter "det är iaf tur att jag velar så här innan jag har hunnit påbörja någogn utbildning"
Jag hade ju planer på att gå en Butikschefs Utbildning, men va fasen!
Visst det kanske är kul nu, men om 10-15 år då? Är det lika kul då? Nä, jag tror nästan inte det.
Så nu får det bli "back to basics"
I 9an när vi skulle göra våra gymnasieval, så ville jag bli Socionom eller Fritidsledare.
Därför valde jag att gå Barn och Fritids Programmet. Mc Donald's och 2 ungar kom i mellan dom planerna.

Socionom känns lite för mycket "kontor" för min del och på tok för lång utbildning. Därför tänkte jag nu utbilda mig till Undersköterska istället och efter det vill jag bli Vårdare, jobba på ungdomshem.
Har alltid velat jobba med "bråkiga ungdomar".

Jaha det var framtidsbiten, just nu så kämpar jag med att inte ta Treo flera ggr om dagen att sluta emed Nezeril och att ladda inför Viktminsknings Kursen jag och Therese ska börja!

Nu jäklar ska vi ta tag i dom här gamla mamma kilona!
10 kilo är mitt mål, kosten ska ändras och 3 ggr i veckan ska det tränas..

BEACH 2009 HERE I COME!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack vännen för dina inlägg!



Så bra att du kommit underfull med vad du vill göra i framtiden, jag ska oxå ta mej en funderare nu när jag ska gå hemma.



KRAMAR till dej

2009-01-16 @ 12:54:39
URL: http://veronicabjorkell.blogg.se/
Postat av: Jennie

Draperiet är från ikea så klart. Att gå in i mitt hem nu mer är som att gå rakt in i ikeakatalogen!

2009-01-16 @ 20:30:00
URL: http://jensanh.blogg.se/
Postat av: Jennie

Men blogga lite mer då.....

2009-01-22 @ 20:10:03
URL: http://jensanh.blogg.se/
Postat av: Jennie

Men blogga då!!!

2009-01-23 @ 14:07:20
URL: http://jensanh.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag fullkomligt älskar leila och hennes "a piece of cake".

2009-05-08 @ 11:30:52
URL: http://rosalilja.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0